Det där om musik

Wehoooo! I mitt allra första inlägg skrev jag lite vad jag lyssnar på.... men jag tycker inte att det räcker.
Det var när jag var ca åtta år som mitt stora musikintresse började. Jag satt hemma hos min mormor och morfar och tittade på tv, när Roxette (som jag aldrig lagt märke till innan) plötsligt dök upp i skärmen. Jag blev helt kär i dem och deras musik. Så jag köpte singel på singel och skiva på skiva.. Sen visade min storebror mig att Per Gessle i Roxette även hade haft ett band innan som hette Gyllene Tider, och jag blev såklart besatt av dem också. Ja, det kanske gick överstyr, inte vet jag, men jag blev iallafall kallad för Gessle i skolan av några lärare (mellenstadiet) Helt sjukt :s Men sjlvklart brydde jag mig inte om det, jag älskade musiken och gick på många, många konserter. När jag blev framåt 14-15 år började jag lyssna på annat, som kent, LW, coldplay, magic numbers, tiger lou, Paolo Nutini, helt enkelt indie pop/rock osv. Men jag hade självklart kvar mina gamla idoler ;)
Det fanns en musikstil som jag inte alls gick ihop med och det var hiphop, möjligtvis inte RnB heller. När jag började gymnasiet, musik, så mötte man alla typer av musikstilar, och jag började mer och mer acceptera all sorts musik, (har dock fortfarande lite svårt för just hiphop, kan lyssna på det men) och på hösten 2008 blev jag tillsammans med Chakris, hans stora musikpassion är RnB och lite hiphop.. men mest RnB. Varje gång vi, och så är det nog liiiite fortfarande, när vi lyssnar på musik så är det RnB som gäller. Han tar med skivor till mig och vi myser och lyssnar, hos honom blir det också en hel del musik. ibland händer det att Tiger Lou tittar fram, eller en och annan Roxette hit, men framför allt RnB. Jag har alltså börjat tycka om det väldigt mycket... Kanske skulle inte vem som helst få mig att lyssna på det då, men eftersom jag var och fortfarande är galet kkkkär i min baby, så är det inte så konstigt att jag fick upp öronen för hans musiksmak. Så jag skulle nog kalla mig för allätare, även om synthpop, som Ida har gett mig intresse för, och indie, är det som står högst upp på listan. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0