Eric och Roxette

Nu har Eric och pappa åkt till Stockholm. De åkte imorse vid 6 och imorgon åker Eric till Florida. Var så himla ledsen. Visste att jag skulle börja gråta. Hela floder rann ur ögonen på mig. Jag menar vi har alltid bott ihop, och varit så jädrans tighta. En vardag utan honom blir som keso utan majs. (höhö ♥) Blir så känslig när det är något sånt här. Men nu tänker jag bara på mig själv. Han kommer säkert få ett himla roligt och lärorikt år. Förstå vilken bra engelska han kommer prata när han kommer tillbaka. Rena rama amerikanaren. Han är ju så himla pratglad och social.

Förövrigt så har jag ingen aning vad jag ska göra idag. Ligger i sängen och har inte ätit någon frukost än. Esmeralda sover fortfarande. Om jag inte hittar på något annat så ska vi nog föresten åka och handla mat med mamma. Behöver fyllas på hä hemma nu! Har inte kunnat äta gröt till frukost på hur många dagar som helst. Så trist. Är jättesugen.

HAr en annan lite mer trevlig sak att berätta om också. Jo igår så var vi nämligen på Roxettekonsert. Jag, Eric, pappa och Esmeralda. Vi åkte till Halmstad strax efter 13, kom dit ungefär 14.30. Insläppet var klockan 17 så vi ille ha bra platser i kön. Förvånade som vi blev var det extremt lite människor som köade. Vad kan det ha varit runt 200 pers kanske. Så vi hamnade långt fram. Kön började inte packas på fören en pyttestund innan insläppet så vi hade kunnat åka till Halmstad senare. När kom in på konsrtområdet gick jag fram för att titta efter en snygg t-shirt. Alla var typ skitfula, haha, men jag köpte en tygkasse som var fin och några coola pins. Essy och jag sprang därefter och ställde oss långt framme vid scenen, medan pappa och Eric yrade runt konsert området. Fick höra senare att de åt också.. Hmms, jag och Essy stod ungefär 4 timmar och väntade och väntade och väntade... Och vi blev hungrigare och hungrigare .... Två förband spelade också. Det första spelade klockan 19.00-19.30, sen hände ingenting fram till 20.00 då det andra bandet började spela. De spelade också en halvtimma. klockan 21 kom Roxette in och alla jublade. Åhhhh! De var såååå bra! Dansade, hoppade och sjöng så in i. De var helt fantastiska. De spela både nya och gamla låtar. Mest gamla. Men det var bra tycker jag, för det är dem man vill höra. De gick ut en gång, och kom in i igen.. Sen gick de ut en andra gång och då ställdes det in ett trumsett(stavning?) till.. Ingen fattade någonting. Sen kom Per in själv på scenen och spelade trummor... haha nejdå! Han gick fram och sa något i stil med. -En faktastisk kväll som denna, ville vi göra en liten surprise! Här kommer Gyllene Tider! Alla började vråla verkligen. Stämningen blev ännu lättare och jag hoppade ännu mer. De köre Juni, juli, augusti och Sommartider. Sen avslutade de med När alla vännerna gått hem. Då kom Marie och Resten av "Roxettebandet" in. Marie sjöng andra versen och hela publiken svajade. haha :) Sen vinkade dem hejdå och tack för ikväll. JAg och Essy var hungriga och hade ont i både rygg och ben. Vi mötte upp pappa och Eric vid bilen. Konserten slutade ca. 22.40. Vi var vid bilen 23. Sen tog det en hel eviiiighet innan vi kom ut på stora vägen. Köerna var enorma. Vi kom ut på stora vägen 24.. En hel timmes väntetid alltså! Helt sjukt. Väl tillbaka i Helsingborg strax innan 01, åkte vi till McDonalds för att köpa Drive in. Vi var totalt utsvultna haha, iaf jag och Essy som inteätit på typ 8-9 timmar. och då baka macka och melon, innan det frukost. När vi kom hem ååååt vi. Jag åt Kycklingburgare.. så gott :P hihi... Äter ju somsagt kyckling och fisk. Sen la jag mig och sov, det gjorde pappa och Essy också. Eric gick däremot ut för att säga hejdå till sina kompisar och sen gick han hem till mamma. och sen vaknade jag av att väckarklockan ringde 05.45 och av att Eric letade efter skivor i på mitt rum. Efter det satt Eric och jag och pratade, och ca 06.10 gick papi och Eric. Jag bölade och somnade om. Nu är jag vaken och skriver detta.

Som sagt så läggs det snart in bilder här från Berlin. vi hörs kanske senare idag. Kommer inte ha så mycket att göra ändå så. jubjub.

Kommentarer
Postat av: Eric Bornestav

Big sister! saknar dig jätte mycket nu har det gått ungefär 4 månader och jag saknar dig jätte mycket men det är bara för mig att bita ihop för snart är ni här ca 134 dagar och 24 timmar ! :D så i alla fall det var roligt att prata på Skype idag måste göras om! men vi hörs snart igen, PUSS :)

2010-12-02 @ 05:04:20
URL: http://ericbornestav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0