Aishiteru Niwatori

Mitt namn på bloggen, Niwatorii, kommer från början genom min kärlekshistoria som jag delar tillsammans med min Chakris. Jo en kväll för ganska exakt ett år sen var vi ute en kväll och pratade om saker vi tyckte om.. Han sa att han älskade kyckling.. Han tycker verkligen att det är jättegott. Sen tyckte vi att kyckling var så kul att säga, kyccckkkling, chyyyykkkkling.. osv, hahaha, tillslut började jag kalla honom för kyckling. För han är söt som en kyckling. <3 När jag sedan skulle börja med ett projektarbete i skolan, valde jag efter många om och men att skriva en barnbok på svenska och japanska.. samma historia x 2, men på olika språk. och när jag skulle komma fram till vad den skulle handla om, funderade jag på vad som var/är viktigt för mig, och självklart kom ChakiLaki upp i mitt huvud. Men sen tänkte jag, hur ska jag få med honom i min lilla berättelse då? Efter en tids tänkande kom jag på Kyckling.. Jag tittade upp översättningen på datorn och det visade sig att Kyckling blev Niwatori på japanska. Efter det föddes min berättelse på det allra enklaste sätt. och nu är den snart klar.. men jag har fortfarande en del att fixa innan boken är ihopsatt. Ska nämligen använda mig av vulkan.se, det är en hemsida där man kan sätta ihop sin egen bok.. Det kostar självklart en liten summa, men det är det värt och jag vill att den ska vara perfekt när mina lärare får se det klara resultatet. Så nu är det ganska uppenbart varför jag heter Niwatorii här på bloggen! ^^ plus att jag tyckte att det var lite gulligt att lägga till ett i på slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0