Skolan

Hej, har funderat över hur jag ska göra med mig själv efter gymnasiet. Allt kändes så enkelt förrut, jag bara sa ja men jag ska gå på sundsgårdens folkhögskola och sjunga klassisksång. Men jag har varit inne på deras hemsida nu och det lär inte bli så lätt som jag hade hoppats på att komma in på den till hösten. De har tre stycken olika intagningsprov:

1: Huvudinstrument
2: Biinstrument
3: gehörs och musiklära

Det enda som jag är riktigt säker i är huvudinstrument, alltså sång. Jag kan inte spela en endaste liten truddelutt på varken piano eller gitarr och jag lär inte kunna lära mig det heller fram till den 1 April (sista intagningsprovsdagen). Jag är heller inte så hundra på gehörslära, har läst A-krusen, men den sitter inte så där speciellt bra.... Wääh, jag har definitivt skaffat mig ett problem. Jag vill gå på en skola i skåne helst.. Vill absolut inte flytta än! Och jag vill helst fortsätta studera direkt efter gym. annars känns det så svårt att komma igång igen. :s Ush, känns inte alls bra det här. VAD SKA JAG ANNARS GÖRA NÄR JAG SLUTAT SKOLAN???? O.O :S


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vi får ta och skriva ett CV snart!

2010-01-12 @ 14:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0