Stockholm a la Millis an Annis.

Hej och hå, här var det länge sedan jag hängde. Har haft fullt upp med sommarens alla godsaker etc, etc. Men idag, när klockan är så mycket som 06.57 tänkte jag ladda upp lite bilder från Annas och min kära stockholmsresa. Tänkte att det kunde vara lite roligt. Ska bara dra en snabbis om att papi och Eric har dragit till e-tuna för att hälsa på farmor, stan och underbara Borsökna och landet. Jag är sjukt avundsjuk, hehe, men man kan inte få allt. Har så himlans mycket med körskolan nu som jag bara måste göra. Det är därför jag inte sitter i bilen nånstans i Sverige med dem nu. buhu.. I vilket fall.. här kommer bilder!

DAG 1

Vi kom till Sthlm ungefär vi 13-tiden. Hungriga och halvtrötta efter resan (+ fullständigt förkyl och sjuk som jag var) Vi tog T-banan till Valhallavägen, där vi trodde att vårt hotell skulle ligga. Vilket det inte alls gjorde, men efter lite knep och knop, letande och ringandes till min pappa kom vi fram till att det låg på Sveavägen. Här har ni en fin bil på sötaste Anna, tillfixad på hotellet inför en kväll fylld av Opera.


Kungliga Operan var så himla fin. O Tosca var bara så brabrabra!


Vi firade vårkära Stockholmsresa med en sväng på T.G.I.F. Anna tog en Cosmopolitan och jag valde en alkoholfri smoothie. (Var som sagt så så sjuk, och gick på underbart pencilin) Vi hängde inte speciellt länge där, jag fick magknip så vi rullade till hotellet och nattade.

DAG 2

Dagen efter (fredag) stod shopping på listan!


Jag hittade ett par fina gamla solbrillor som jag blev förälskad i, men tyckte att 300:- var lite väl dyrt. (de rosa)


Vi gick vidare, provade hattar och sånt.


Monki


Beyond Retro. gooood, I love this shopishop. köpte en väska och ett par solbrillor. dessa var mycket snyggare och hade häftigare glas. bara 79:-


Lunch åt vi också.


ja, vad ska man säga. ;) vilka pussmunnar.


Innan hotellet på kvällen, efter shopping och Stockholmspromenad, åt vi världens största sallader i Gamla stan.


Jag med min nya solisbrillor och shoppingstuffs.

DAG 3

Dagen därpå satte vi på oss sommarkläderna och gick till Slottet.


Vi hade picknick, och väntade på att få se kungligheterna.


Det hände en himlans massa innan klockan slog 18.


och äntligen kom de, efter 6 timmars väntan.


Efter det var vi väldigt hungriga, så vi gick och åt kinamat.


vi avslutade kvällen med en enormus fika på ett mysigt ställe.


Tillbaka på hotellet hoppade och dansade Anna framför tvn. Hon var så himla lycklig över att vi hade sett Victoria och Daniel.

DAG 4

Sista dagen var en söndag. Vi segade som tusan och kom till stan vi 12tiden. då var det nästan direkt dags för lunch. Vi gick till Kulturhuset, där vi hade extremt bra utsikt.


Jag åt ännu en enorm kycklingsallad.


Sen hängde vi mest i stan.


Ben and Jerry´s


Anna köpte resväska ;P


Och sa hej till den hemlösa vargen. heh, om den var läskig.


Vi avslutade kvällen med thaibuffé. och efter det ett biobesök. Vi såg Youth in revolt, sjukt skum film och vi skrattade mycket.

DAG 5

Åka-hem-dag. måndag.

Hade så himla kul i storstan med bästaste vännen. Kunde inte haft roligare. Hade bara varit skönt att slippa förkylningen och sådär. Men jag antar att det är sånt man får ta. Hoppas att ni tyckte om bilderna. Vi hörs senare.
jubjub.


Kommentarer
Postat av: Vera

Sötnosar, så mysigt ni hade det! Fina bilder. Kan inte annat än hålla med dig Millan, skulle gjort vad som helst för att få vara i E-tuna med er. Men plikten kallar... Nästa sommar, den kommer inte att vara sig lik ;-).

Kärlek till dig som gör mina dagar fullständiga hihi. Imorgon simning.



Puss!

2010-06-28 @ 21:13:51
Postat av: Nemo

Åh, vad roligt. Var Tosca bra?

Jag har för mig att jag läst någonstans i din blogg att du själv sjunger opera?

Jag gör det också :] Tycker dock att det verkar rätt ovanligt med att folk i denna åldern gör det.

2010-07-01 @ 14:39:14
Postat av: mams

Roligt att det blev en fin Stockholmsupplevelse med Anna

2010-07-09 @ 22:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0