01

01. Introduce yourself.

Jag heter Emilia, kallas oftast och helst för Millan. Om exakt två månader från idag fyller jag 20 år och jag känner att det inte kommer ske några större förändringar än att jag blir äldre. Jag får visserligen handla på systembolaget, men vad gör det när jag nästan aldrig dricker alkohol?
  I somras tog jag studenten från 12 år i skolan. Efter fem år i skolan började jag på en skola med musikinriktining, det var precis innan det som mitt musikintresse började. Jag älskade Roxette och ville bli precis som Marie och Per! Efter grundskolan började jag på Nicolaiskolan, musikinriktning där också. Operaintresset blev stort och jag var helt säker på att jag skulle bli den bästa operasångerskan i världen. Min röst var, och är fortfarande (om jag får säga det själv) väldigt vacker.. Men! min notläsning räckte inte till för att komma in på den enda folkhögskolan jag sökte i våras. Så jag bestämde mig för att ta ett ledigt/arbetsår. Och här är jag nu! Jag kan nog kalla mig för vikarieanställd städerska (inte något yrke att rekommendera). Har jobbat till och från hela hösten, samtidigt som jag försöker hålla igång min sångröst. Jag försöker även lära mig att sy med hjälp av mamma och håller även på att sticka en halsduk som jag vill ska bli sådär 2-3 meter inom några månader. Får inte glömma att farmor lärt mig virka också, så jag håller mig i alla fall lite sysselsatt. Tyvärr så känner jag inte att det här räcker! Jag känner mig väldigt rastlös på många sätt. Jag längtar efter att få sätta mig i ett stort flygplan och åka till någon storstad och bara vara, jag längtar också efter att få flytta hemifrån och kanske ihop med min vackra fästman (som han fint nog faktiskt är sedan snart fyra månader tillbaka). Nu finns det inte mycket att göra åt någonting mer än att bara infinna sig att livet är såhär ibland och snart är det jul och nyår, sen kommer en ny vår och fåglarna börjar kvittra och vips så sitter jag i ett stort flygplan påväg till Eric i Florida! Och sist men inte minst få en ny chans till en folkhögskola någonstans!

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kååååmmer reeesten av din liiiiiste?

2010-11-24 @ 12:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0