garnboll

Tänkte visa hur man gör en klassisk garnboll! :)

Klipp ut två runda ringa, av önskad storlek. Och i ringarna klipper ni ännu en ring i mitten. Såhär:


Välj ett fint garn. Jag valde lila, eftersom det passar till min lila halsduk!


Klipp av en lång, lång bit garn... och börja snurra...


snurra tills det inte finns något hål längre... Ta hjälp av en virknål eller liknande i slutet.


Tryck ner en sax i sidan av garnet så att du hittar mellanrummet mellan pappersbitarna.


Klipp försiktigt...


Knyt sedan många knutar mellan pappersbitarna och dra av pappret.
Gör tillslut vad du vill med din boll.


Jag satte min/mina på min halsduk, för att piffa till den lite.

Annars kan du använda gult garn och göra kycklingar till påsken, eller röda och smycka till med tomtar till julen! Man kan göra precis vad som helst med fina små bollar!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Du är så pysslig :-D

2010-11-18 @ 10:39:53
Postat av: Maja

sött=)

2010-11-18 @ 11:00:24
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Ida

Gillar skarpt!

2010-11-18 @ 17:21:49
Postat av: Eric Bornestav

fin fint!:)

2010-11-19 @ 01:56:53
URL: http://ericbornestav.blogg.se/
Postat av: Niwatorii

Tack alla <3

2010-11-19 @ 13:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0