Klänning

Idag var jag i en ganska så nyöppnad tygaffär i stan. Jag var sugen på att sy en klänning. Jag kan inte precis sy, men det ska det bli ändring på och mamma ska hjälpa mig! Jag köpte ett svart, fint tyg. Lite halvblankt sådär, och ganska tunnt men inte för tunnt. Helt perfekt tror jag.



modellen är ganska lik den här, men ändå inte. Min kommer bli lite mer hängande och lite mer öppen i ringningen. Och svart såklart! Funderar på att ha en rosett i midajan i spettstyg. Skulle vara väldigt fint tror jag.

jubjub.

Kommentarer
Postat av: Ida

Fin! Gillade verkligen allt med klänningen - fluffig nertill, perfekta gräddnyansen och så. Minus ringningen, lite för mycket "båtringning" för min smak. Men skulle gissa att modellen är ganska mycket 60-tal(?) tror jag. Blir spännande att se din svarta version! Ska du ha den till något speciellt tillfälle? :)

2010-11-01 @ 20:15:13
Postat av: niwatorii

Ja, den är verkligen fin. Jag trodde att den var mer 50-tal men jag kanske har fel? hmm, vet inte säkert. 60-talsmode känns mer rakt. Jag är inte säker på när jag ska ha den, men funderar på om jag ska ha den typ jul, kanske nyår och när jag vill vara vardagsfin hihi :)

2010-11-01 @ 20:50:13
Postat av: mami

Vi hittade verkligen ett snyggt mönster och det kommer att bli raffigt med spetsrosetten till

2010-11-07 @ 23:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0