På återseende!

Hej!

Har haft ett litet uppehåll som ni säkert märkt. Men jag hade tänkt börja hänga här igen och försöka vara mer aktiv. Det är December och jag känner, ovanligtvis, att julen börjar närma sig. Har pyntat lite grann här hemma men det fattas en del pynt som kommer komma upp strax innan den 18e då jag ska ha en liten julfika med familjen i min lägenhet. Lite stjärnanis och sånt som jag inte vill ska sluta dofta och så så den sparar vi tills dess.

Igår åkte jag på årets sista semester skulle man väl kunna kalla det. Jag hälsade på finaste Anna i Växjö. Vi skulle fir hennes 20 årsdag med restaurangbesök, utgång och hela köret tillsammans med hennes lilla tjejgäng här i Växjö. Det blev en super mysig kväll, vi startade med kex, ost och vin i hennes lägenhet, sen vidare till restaurangen i stan där vi åt både varmrätt och efterrätt. Strax efter tio åkte vi tillbaka till universitetsområdet där vi skulle till utestället Slottsstallarna. Jag var tyvärr ganska trött, som jag är varje himlans fredag så vi blev inte sena. Väl hemm igen drck jag och Annis lite julte innan vi somnade. (Jag somnade i soffan medan Anna pratade med mig, haha) Imorse vaknade vi runt halv tio och började dagen med frukost. Sen hann klockan bi halv elva och tåget som vi skulle ta till Helsingborg (Anna är också i HBG nu för att fira sin födelsedg resten av helgen tillsammans med sina föräldrar.) gick klockan 12.03! Vid 11.35 var vi på väg ut för att ta bussen som skulle gå 11.37, men det är en liten bit att gå så den kunde vi bara glömma så alternativet fick bli taxi!!! herregud, hn kom i sista sekund och körde oss ända fram till tågrälsen. Han tyckte nog vi var en aning korkade som inte hade köpt biljetter än. Samtidigt som vi skulle springa och köpa biljetter ropar de ut i högtalarna att tåget strax kommer in på spåret och vi hann ta mig sjutton PRECIS!!!! high five!


Jag, Lisa, Ines och Anna. Tjejen som fotar heter Safi


Till varmrätt åt jag Halstrad röding med mandelpotatis och Dilldijonmajonäs. Sinnneeeesssjukt gott



Efterrätten BJÖD Anna på (så snällt) det fick bli en Hallondröm
(varma hallon täckta av vit choklad med en glasskula och bär.) dog!


Kommentarer
Postat av: mami

Ser verkligen gott ut!



2011-12-10 @ 22:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0