Tandisläkaris.

Har varit hos tandläkaren idag! Det känns som det var på tiden, även om jag vet att de kallar mig efter 1,5 år. Det blev en koll, kostrådgivning, tandstensborttagning och lite prat om att jag skulle börja använda tandtråd och munskölj för att dels undvika att det blir ett hål i tanden längst in som är gropig och dels för att man kan få infektion i tandköttet av för mycket tandsten, om jag nu uppfattade det rätt. Hade dock redan bestämt mig för att börja använda hela tandkittet i julas, men det har inte blivit av än. Ska i alla fall ta mig till apoteket strax och införskaffa Flux 2.0% flourhalt. Tandtråd köpte jag i helgen.


Småäter man för mycket mellan måltiderna kan risken för att såna här sidotänder växer ut vara stor.

Kommentarer
Postat av: I

Är det så du har fått din söta lilla tand? ;) Då vet jag hur jag ska fixa en. Hawhaw.

2012-01-16 @ 16:21:25
Postat av: Voncan

Småätning nästa. Så vill jag se ut på jobbet ;-) Mmm, inbjudande.

2012-01-16 @ 18:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0